Benvingut a la nostra web!

Aquesta pàgina tractarà d’informar a tots els visitants de les activitats que porta a terme la gent ciclista del poble d'Ulldecona, sortides que organitza i sortides a les que participem durant l’any, tant en la modalitat de cicloturisme com en bicicleta de muntanya

diumenge, 19 d’abril de 2015

Terra Alta Extrema

Un any més i ja en son uns quants ens muntem la nostra pròpia ruta, dis-li marxa. Aquest any a proposta de Lluc Boveda no hem de desplaçar-nos massa de casa per a descobrir noves terres per carreteres sense transit que es el que busquem normalment.
Així dons en diumenge per afavorir l'assistència de l'Ironman Pomada ens trobem a Pinell de Brai sobre les 9h del mati, allí ens espera Claudi formant una grupeta de 9 ciclistes.
De dreta a esquerra: Batiste, Fede, Claudi, Pomada, Manel, Lluc, Fermin, Fono i Mingo
La ruta comença a les 9'15 com es habitual en nosaltres tots els diumenges, ens dirigim de Pinell cap al Ebre en baixada, la ruta comença be. El Castell de Miravet ens dona la benvinguda en un mati solejat i de moment tranquil tot i que el vent amenaça. De Miravet a Benissanet continuem en l'alegria però passat Benissanet algú s'oblida de tancar la porta i entra un vent de cara bastant molest.
Arribem a Mora d'Ebre i agafem la carretera en més transit del dia, tot i això pocs cotxes ens avancen. Aquest tram es la primera cota uns 200 metres de desnivell per carretera ampla en un ferm llis en lo handicap del vent de cara, al arribar dalt els aerogeneradors giren en molta fluidesa, deixem a l'esquerra la carretera que ens portaria a la Fatarella directament per a anar direcció a Asco en baixada.
Passem per Asco ràpidament no sigui que hi hagi alguna fuita i ens agafi, només sortí emprenem la següent cota 500 metres de desnivell per una carretera per on ens deurien avança 3 cotxes. Les vistes d'aquesta carretera son entretingudes poc a poc veiem el riu als nostres peus i cada vegada passem més prop del parc eolic de la Fatarella.
Una vegada dalt un petit re-agrupament amagant-nos del vent que aquí bufa fort, les diferencies no son molt grans així que en poc temps ja estem baixant direcció Riba-Roja d'Ebre per aquest camí asfaltat, la baixada es molt rapida i quasi baix hi ha un parell de pujades de les que et fan treure el cor per la boca fins arribar novament al nivell del riu.
Ara toca buscar un lloc per a fer una paradinya i fer una foto de grup per damunt les aigües i aquí la teniu, damunt de l'embassament de Riba-Roja.
Hem arribat al tram més distret de la ruta, la carretera s'endinsa corba rera corba en un terreny escarpat entre pins salvats dels incendis i terres argiloses on la poca vida que hi ha esta al costat del riu Ebre i la porta la pesca del mític sirulo.
Per una d'aquestes corbes punxada de Batiste, un primer agrupament es desfà després del comentari típic de "ja ens agafara", gracies a les poques presses i a les forces dels que sí esperem ens agrupem poc abans de l'encreuament que portaria cap a Faio a l'altre costat de l'Ebre, en tot aquest tram hem fet uns 400 metres més de desnivell en dos pujades.
Ara ens espera una rodada en vent a favor per altiplà entre la Pobla de Massaluca i Batea, rodejats de camps de blat ara llaurats i algunes vinyes en l'últim tram.
Arribem a Batea i algun que altre va sec i ens separem, la majoria va en busca de aigua, els més fluixets decidim tirar en direcció contraria en busca del Coll del Moro que serà la ultima cota abans del dinar.
Dalt arribem tots al mateix temps o en poca diferencia així que emprenem la baixada cap a Bot on ens esperen per dinar, la baixada es fa gloria, tots pensem en menjar-nos un bon tall de carn ven torrada a Braseria Laia, aquí la mostra:
Com sempre donem la nota al lloc on dinem però no podem fer més portem tot el matí pedalant i arribem en ganes de beure, xerrar i riure, ara mateix ens menjaríem un bou en "rabo" inclòs.

La segona part de la ruta comença només sortí de la braseria, poques ganes de pedalar unides en la panxa plena fan que tots fem el remolon, qualsevol lloc es bo per seure i fer la xerrada però pot ser caldrà anar fent i no només arribar aquí a la porta de l'església de Bot ¿no?
Vinga va continuem la ruta!!!! tots damunt la bici i a emprendre el Coll Ventos uns 200 metres més, una pujada que ja ens coneixem els que fem la Volta al Port anualment. A mi personalment m'agrada molt fent-lo ha ritme tranquil i fent la xerrada com es el cas.
Aquest coll cut però intens va be per a fer baixar el dinar però el veure el portarem fins a final de ruta, ja només expliquem batalletes de rutes passades, alguns reconeixen que en dies així el millor no es la ruta sinó la xalera de la companyia dels amics. Dalt una nova foto de grup aprofitant la barana de la carretera.
A pocs kilòmetres del final ara toca baixar per aquesta estreta i revirada carretera plena d'espills que per a qui no ho sàpigue son per a veure si ve algú de cara ja que les corbes son molt tancades, d'aquí el sobre nom de Coll dels Espills.
Arribem a Prat de Compte per on passem tranquil·lament fent re-agrupament en marxa, seguim a ritme tranquil baixant sense donar pedals, passem les viseres que eviten la caiguda de pedres i arribem al encreuament cap a la Font del Fangar per on tornem a enfilar-nos.
Un tram que hauria pogut ser tranquil i placin passa a ser el més bèl·lic del dia, després d'un atac de Lluc que segurament només volia seguir la gravació que ens va fer però que no hem vist resulta un desmembrament del grup fins a tal punt que arribem a Pinell un a un.

A arribat el moment de acomiadar-nos de Claudi, de carregar les bicis i de marxar cap a casa on ens esperen les families.